5 Eylül 2015 Cumartesi

Dershane Gerekli Mi?



Dershane, özel kurs, özel ders vb eğitim takviyeleri iyiler güzeller de gerçekten bu kadar gerekli miler? Bunlar yerine kendi yapacağımız çalışma daha verimli olmaz mı? Bunları tercih etmenin veya etmemenin artıları eksileri neler?

Dershaneler malum kapandı veya ismi değişti özel kurs oldular. Fakat yine de sistem aynı.

Ben kendi tecrübelerimden yola çıkacak olursam ygsye son bir ay kalana dek hiç aksatmadım. Daha sonra ise hep evde çalıştım. Dershaneye gittim ama programı hiç takip edemedim. Geride kaldım sonrası da koptu. Bu süre içinde iyi anlatan 1-2 hoca dışındaki derslerden hiç verim alamadım. Not alarak dikkatle dinlememe rağmen. Hoca iyi anlatamayınca olmuyor işte. Bu 1-2 ders dışında daha 4-5 tane de boşu boşuna girdiğim dersler oldu. Her hafta sonu git geli de eklesek onlarca saatim boşa gidiyordu. Ben de bıraktım. İyi de yaptım. Gerekli konu anlatımı ve soru bankası kitaplarını tamamladıktan sonra  evde günde 8-9 saat çalıştım ve netler aşırı yükseldi. Normalde bir ayda anca bitireceğim konuları birkaç günde bitirmeye başladım. Denemeleri de evde zaman tutarak halletmiş oldum. Sonuçtan da memnunum.

Peki dershanenin hiç mi avantajı yok? Var tabi. Öncelikle verdikleri kaynaklar çoğunlukla faydalı güzel şeyler. Yapamadığınız soruların öğretmenlerce çözülmesi güzel bir şey. Deneme sınavları iyi oluyor. Bir de asıl önemli olan rekabet ortamı olması. Sıralamanızı görmek etkili oluyor. Peki bunlar için para ödemeye ve ek olarak boş zaman harcamaya değer mi? Bir hafta misafir öğrenci olun. Öğretmenlerin yarısından fazlası iyi anlatıyorsa düşünmeye değer. Aksi takdirde evde çalışarak kat kat başarılı olabilirsiniz.

Diyelim dershaneye gitmediniz, bu durumda bol bol kaynak alın ama iyi seçin bunları da. Daha sonra bir program yapıp buna uyarak çalışın. Anlayamadığınız konular için okula gidiyorsanız öğretmenden veya sınıfın en çalışkanından konuyu anlatmasını isteyin. Bu şekilde yapamıyorsanız internetten youtube'a konu ismini yazarsanız büyük ihtimal iyi bir konu anlatımı videosu bulursunuz. Yapamadığınız sorulara gelirsek bunları yine okula gidiyorsanız öğretmeninize veya sınıfın en çalışkanına çözdürmeye çalışın. Olmaz ise eğitim konulu forumlarda paylaşırsanız çoğunlukla yardımcı olunur. Mesela ben forumdonanım ygs/lys bölümünü kullanmıştım ve çoğu soruma çözüm bulmuştum.

Eğer okumuyorsanız, mezunsanız mesela, çalışmanızın çoğu evde geçecek. Bu sebeple dershaneye gitmek biraz daha mantıklı gözüküyor. Ama şart da değil. Evde çalışıp yapamadığınız soruların çözdürmenin bir yolunu bulursanız dershaneye gerek de kalmaz. Konu anlatımı için bolca kitap alın anlayamadığınız yerleri videodan izleyin soruları da internette forumlardan sorarsınız. Mezunsanız uygun fiyattan bir özel ders bulursanız bunun faydası olabilir. En azından sorularınızı çözdürmek ve anlayamadığınız konuları daha iyi öğrenebilmek için. Bunun dışında çok problemli dersleriniz varsa da özel ders olabilir. Ben hiç almadım ama alanlar da pişman değil. Sonuçta hoca 40 kişiye anlatacağına 1 kişiye anlatıyor. Anlamadığınız bir nokta bile kalmaz.


Özet olarak takviye almak isterseniz düşünmeniz gereken iki nokta var. İlk olarak ne kadar ödeyeceğiniz. Gerçekten yüksek rakamlara gitmek akıl karı değil. Ben burs kazanıp ücretsiz gitmiştim mesela. Mümkünse burslu gidin. İkinci olarak ise zaman konusu. Dershane uzak ise gidip gelmek çok zaman alır. Daha sonra bazı hocalar iyi anlatamaz veya siz anlamazsınız, bunların derslerinin size bir faydası olmaz. Yani yine boşa zaman. Bu kadar boşa zaman harcayacağınıza evde kendiniz çalışsanız daha verimli olmaz mı? Bence olur. Yine de karar sizin.