20 Eylül 2015 Pazar

Geleceğinize Birikim Yapın



Başarmakmak blogun okuyucularının çoğu öğrenci arkadaşlarımızdan oluşuyor. Yani çoğumuz daha hayatın başında, uzun ve belirsiz bir gelecek önümüzde. Geleceğimizin daha rahat olması için birikim yapmak şart. Bu şekilde eğitim hayatımız bittiğinde açıkta kalmış, henüz iş bulamamış ve çaresiz değil en azından bir miktar birikimi olan ve adımlarını daha güvenli atabilecek bireyler oluruz. Ayrıca kimimiz eğitim hayatı boyunca bazı sağlık sorunları, ailesel sorunlar yaşayabilir. Bu gibi acil ihtiyaçlar için de birikiminiz hayat kurtaracak. Bu yazımızda siz öğrenci arkadaşlar için geleceğinize birikim yapmanın bazı yolları üzerinde duracağım.



# Banka Hesabı
Çoğu banka bir öğrenci belgesi getirdiğiniz taktirde size hiçbir masrafı olmayan birikim hesapları açıyor. Bunun yanında size bir banka kartı da veriyor. Bu şekilde hiçbir masraf yapmadan paranızı güvenli bir şekilde biriktirebilir, istediğiniz zaman harcayabilirsiniz. Ayrıca tüm internet bankacılığı işlemlerinden de faydalanabilirsiniz. Tabiki 18 yaş altındaysanız hesap açımı sırasında velinizin de yanınızda bulunması şart.

# Kumbara
Herkesin hayatında en az bir kez kullanmış olduğu bir yöntemdir. Paranızı bir kutuda biriktirir ihtiyaç halinde kutuyu açıp harcarsınız. Bu yöntem aslında banka hesabından farksız. Yalnızca paranız daha az güvende oluyor. Tabi evinizin ve orada yaşayan kişilerin güvenliğinden eminseniz banka hesabına göre çok daha zahmetsiz bir iş. Lakin çalınma güvencesi olmadığını da unutmayın. Bankaların arkasında her zaman devlet güvencesi olur, dolayısıyla banka kapansa dahi devlet paranızı geri ödemek zorunda.

# Altın
Parayı yıllarca biriktiriyorsunuz fakat enflasyon ile her şey zamlanırken sizin paranız aynı kalıyor. Bu sebeple paranızın da enflasyona yakın oranda değer kazanmasını isterseniz para biriktirip belli aralıklarla altın alabilirsiniz. Zaten çoğumuzun ailesinde altına yatırım vardır. Hatta altın günleri veya düğünlerde altın takma şeklinde geleneklerimizde de sıkça olan bir şey. Zarar etme ihtimali var mı derseniz şöyle cevap verebilirim. Eğer bugün alıp birkaç gün sonra satacaksanız zarar ihtimali vardır. Fakat aylar yıllar sonra satarsanız zarar ihtimali kesinlikle yok. Mesela 2005'ten bu yana altın her sene kat kat artmış yalnızca bir sene yerinde saymış. Bu 10 yıllık süreçte altının fiyatı 5 katına çıkmış. Zaten bu kadar güvenli bir liman olmasa toplumun çoğunluğu altına yatırım yapmazdı. Yalnız tek sorun bu değerli madeni saklamakta. Bu işi hallettikten sonra arkaya yaslanıp altının değerinin artmasını bekleyebilirsiniz. Başka hiçbir şey ile uğraşmaya gerek yok.

# Döviz
Döviz yatırım için oldukça riskli bir liman. Alış ile satış arasındaki fark ve değerinin düşük olması kar etmenize büyük engel. Paranızı arttırabilmek için ancak çok büyük miktarlarda yatırım yapıp dövizin değerinin de yüksek miktarlarda değişmesini beklemek gerek ki bu da diğer güvenli limanlara göre büyük bir risk olarak gözüküyor.

# Altın Hesabı
Altın yatırımı yapmanın en güvenli yolu. Altınları alıp yastık altına koymaktansa daha güvenli bir şekilde parayı bankaya yatırıp altın karşılığını almak çok daha akıl karı. Dilerseniz miligram dilerseniz çeyrek,tam altın alabiliyorsunuz. Kuyumcularla uğraşma derdi yok. Üstelik hiçbir masraf da alınmıyor. İnternetten istediğiniz zaman altınınızı satıp tekrar alabiliyorsunuz. Ayrıca bankaya gidip istediğiniz zaman altın veya para karşılığını alabiliyorsunuz. Bu açıdan masrafsız ve oldukça güvenli bir yatırım ve birikim türü olarak gözüküyor. Bu yüzden ben de birikimimi bu şekilde yapmaya karar verdim. Sizlere de öneririm. Yalnız bu işlem için de 18 yaşına ulaşmış olmak şart. Siz yapamıyorsanız bir veliniz yoluyla yapabilirsiniz.

# Bireysel Emeklilik Sistemi
Bu işlem için 18 yaş koşulu yok. Emekliliğinize geleceğinize yatırım yapmak için diyelim her ay 100 lira bankaya yatırdınız. 25 lira da devlet katkısı ekleniyor. Bu şekilde emekli olana dek paranız birikiyor. Ancak emekli olmadan parayı çekmek büyük dert. Sanırım bazı sorunlar yaşanıyor ve BES kullanıcıları genel olarak bu sistemden şikayetçi. Bu durumda altına yatırım daha karlı ve her zaman bozdurma imkanı olduğu için çok daha faydalı olacak gibi gözüküyor.




Borsaya veya Forex gibi sistemlere hiç değinmeyi düşünmüyorum. Çünkü bu tarz işler daha çok ilgilenmenizi gerektirir. Ben kafamdaki planın yani yalnızca parayı yatırıp bir daha ilgilenmeyeceğiniz sistemler üzerinde durmaya çalıştım. Ne de olsa öğrenciyiz bununla uğraşacak pek zamanımız olmayabiliyor. Ben kendim de geleceğime birikim yapmak için masrafsız bir banka hesabı ve bir de altın hesabı olarak iki yatırım yaptım. Cebimde biriktikçe hesaplarıma para koyuyorum, gerektiğinde altın alıyorum. Ailem de arada bir miktar destek oluyor. Mezun olunca cebim boş bir şekilde hayata atılmayacağım için kendimi güvende hissediyorum. Sizleri de geleceğinize birikim yapmaya çağırıyorum. Kaybedecek hiçbir şey yok.