4 Eylül 2015 Cuma

Uyku Düzeni



Ders çalışırken veya başka bir iş yapıyorken uykusuz olmak bütün konsantrasyonu yok eder. Her ne yapıyorsak başarısız oluruz. Daha kısa sürede daha iyi çalışmak için, daha verimli olabilmek için iyi bir uyku ve bunu düzenli bir şekilde sürdürebilmek oldukça önemlidir. Peki ne kadar uyumalı, nasıl uyumalı?  

İdeal uyku süresi günde 8 saat fakat yetişkin biri için 6 saat da çoğu zaman için yeterli oluyor. Bu sebeple ya 8 saat aralıksız gece uykusu ya da 6 saat aralıksız gece uykusu + yarım saat öğle uykusu size tavsiye edebileceğim seçenekler.

Bazılarımız öğle vakti uyuyamaz, ne yaparsa yapsın uykuya dalamaz  veya boş vaktiniz yoktur, okuldasınızdır. Bu kişiler için 8 saat gece uykusunu öneririm. Mümkünse akşam saat 22-23 gibi uykuya dalıp sabah 7'de kalkarsanız bu sizin için en iyi uykuyu sağlar ve sabah dinç ve konsantre bir şekilde kalkarsınız. Ayrıca sabah saatlerini, yani beynin çalışmasının en iyi olduğu saatleri kaçırıp uyanmayı sabah 10-12'de yapma alışkanlığı olanlar da bunu bir an önce bıraksın. Bütün verimli vakitleri çöpe atmaktan kurtulursunuz.

Bazılarının da uyku düzeni biraz karışıktır. Gece çalışır mesela veya sabah erken kalkması gerekir. Bu durumda yeterli sürede uyuyamaz ve uykusuz kalır. Bunun için ilacınız olabilecek şey ise öğle uykusu. Yarım saatlik bir öyle uykusu gece yapacağınız 2 saatlik uykuya bedelmiş. Uykusuz olduğum zamanlar ben de çok kez denemiş ve canlandırıcı etkisini bizzat hissetmiştim. Fakat bu öğle uykusunun önemli birkaç noktası var. Adı öğle uykusu olduğu için öğle saatlerinde yapmak şart. En uygun vakti 11 ile 15 saatleri arasında, yarım saat maksimum da 1 saat yapılması şeklindedir. Saat 15'ten sonra yapılırsa sersemlik hissi verir ve çok daha kötü hale gelirsiniz. Gününüz boşa geçer. Ayrıca 1 saatten uzun uyumak da derin uykuya dalacağınız için yine sersemlik yapar ve uzun süre kendinize gelemezsiniz.Bunlardan kaçınmak için uygun saatler dahilinde tavsiye edilen süre boyunca uyuyun.  


10-12 saat uyuyan uykucu arkadaşlar da mutlaka bu süreyi kısaltmaya çalışsın. Gerekirse on tane alarm kurun yine uyanın. Çünkü inanın 12 saat uyku ile 7 saat uyku arasında hiçbir fark yok. Peki neden her gün hayatınızdan boşuna 5 saatiniz eksilsin ?